Des del mes d’octubre del 2020, l’Oficina per a la Reactivació Econòmica ha rebut més de 140 usuaris amb consultes relacionades amb els efectes econòmics de la Covid-19

Des de la seva entrada en funcionament el passat 26 d’octubre, l’Oficina per a la Reactivació Econòmica, el servei destinat a les empreses i a la ciutadania en general, ha rebut més de 150 consultes dels més de 140 usuaris que ha atès. En referència a la tipologia de consultes, un 75% han estat relacionades amb ajuts i subvencions destinades a beneficiar a les persones de la comarca afectades per les restriccions o el descens de les vendes a causa de la COVID- 19.

També s’han rebut peticions relacionades amb temes empresarials (10%) que s’han derivat a l’Àrea d’Empresa de DinàmiG i sobre recerca de feina (4%) que han estat derivades a l’Àrea d’Ocupació (Mas les Mates). En menor mesura, s’han rebut consultes sobre l’ajornament del pagament del lloguer de locals, restriccions d’obertura d’establiments a conseqüència de la COVID-19 i sobre el pagament de les taxes d’escombraries, entre d’altres. La majoria d’atencions, especialment aquelles que comporten una derivació a un altre servei o administració, compten amb un seguiment posterior per part de l’Oficina, que manté un contacte amb l’usuari per poder saber com evoluciona la demanada realitzada i garantir la seva resolució.

Pel què fa als àmbits professionals de les consultes, cal dir que un 73% han estat del sector serveis, dels quals prop del 40% provinents d’estètiques i perruqueries, el 14% per establiments de restauració, l’11% per comerços i el 8% per empreses del sector cultural. També s’han rebut consultes d’empreses d’activitats turístiques, allotjaments i empreses de distribució o de tecnologia, entre d’altres. Pel que fa a la tipologia d’empresa que s’ha apropat a l’Oficina, el 49% han estat micropimes i el 34% autònoms. La resta han estat consultes realitzades per persones en recerca de feina (5%) i emprenedors (3%).

Entre les accions de l’Oficina, hi ha l’enviament mensual als usuaris del servei del butlletí mensual amb novetats del seu sector professional a través del correu electrònic o via whatsapp.

 

L’Oficina per a la Reactivació Econòmica de la Garrotxa és una de les accions incloses en el Pla de Reactivació Econòmica i d’Ocupació d’Olot i la Garrotxa, impulsat per l’Ajuntament d’Olot i el Consell Comarcal.

Per contactar amb aquest servei, es pot trucar al telèfon 972 26 01 52 (ext. 1), enviar un correu electrònic a reactivacio@dinamig.cat I a través de whatsapp al 616 32 12 49

També es porten a terme atencions presencials a les oficines de DinàmiG (amb cita prèvia), de dilluns a dijous de 9 a 16 hores i divendres de 9 a 14 hores.

Per a més informació podeu consultar: www.dinamig.cat