Des del mes d’octubre del 2020, l’Oficina per a la Reactivació Econòmica ha rebut més de 320 consultes relacionades amb els efectes econòmics de la COVID-19

El passat mes d’abril, l’Oficina per a la Reactivació Econòmica va arribar als sis primers mesos de funcionament des de la seva posada en marxa. En aquest període, el servei destinat a les empreses i persones que han vist afectada la seva activitat econòmica a causa de la Covid-19 ha rebut més de 320 consultes dels més de 300 usuaris que ha atès.

En referència a la tipologia de consultes, un 63% han estat relacionades amb informació i orientació en la tramitació d’ajuts i subvencions tan d’ens locals com autonòmics o estatals, destinades a beneficiar a les persones de la comarca afectades per les restriccions o el descens de les vendes a causa de la Covid-19.

Les peticions per assessorament a emprenedors o per reorientar el projecte empresarial, ha significat el 8% de les consultes i posteriorment s’han derivat a l’Àrea d’Empresa de DinàmiG. Sobre recerca de feina (8%) que han estat derivades a l’Àrea d’Ocupació (Mas les Mates). El 66% de les accions que es realitzen a l’Oficina són de seguiment dels casos que s’atenen, que es fa en coordinació amb la persona interessada i amb els professionals d’altres serveis com de l’àrea d’Empresa i d’Ocupació del DinàmiG, el Consorci d’Acció Social de la Garrotxa o altres entitats com Turisme Garrotxa, l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa, l’Associació de Comerciants d’Olot, etc.

Durant aquest mig any de funcionament de l’Oficina, la majoria de persones que s’hi han adreçat son autònoms (43%), seguit de persones empresàries (30%), emprenedores (8%), persones aturades (8%), persones assalariades (7%) i, per últim, persones en situació ERTO (4%). El sector que més s’ha adreçat a l’Oficina és el de serveis (estètiques, perruqueries…) amb el 47% de les atencions realitzades, seguit del sector del turisme amb el 33% de les consultes i el sector de la restauració amb el 19%. També s’han rebut consultes d’empreses d’activitats extraescolars, culturals, empreses de distribució o de tecnologia, entre d’altres.

A més de la informació i assessorament en qüestió d’ajuts i derivació a serveis complementaris, l’Oficina per a la Reactivació també té la funció d’impulsar, coordinar, fer seguiment i avaluar les accions establertes en el Pla de Reactivació Econòmica i d’Ocupació d’Olot i la Garrotxa, accions dirigides a fomentar el comerç de proximitat, desenvolupar accions de promoció del territori, suport a empreses i autònoms i desenvolupament del turisme.

En paral·lel, també elaboren i es publiquen mensualment unes infografies amb les dades que s’han monitoritzat en referència al seguiment de l’impacte de la Covid-19 en l’àmbit econòmic i el mercat laboral de la Garrotxa.

Es poden consultar les infografies de seguiment a l’apartat de “Garrotxa en dades” de la pàgina de l’Oficina per a la

Reactivació: https://dinamig.cat/punt-reactivacio-economica/

Com a projectes de futur, l’Oficina està treballant per dur a terme una de les peticions per part de les persones que van participar en els diversos focus grup que es van realitzar prèviament a la seva obertura, que és que l’Oficina actuï com a connectora entre els diferents sectors econòmics per tal d’establir sinergies entre els diferents projectes i activitats econòmiques del territori.

Per descobrir més serveis de l’Oficina, les dades de contacte i demanar cita, visiteu www.dinamig.cat on també, podreu donar-vos d’alta al butlletí mensual per no perdre-us cap novetat.